آموزش جستجو پیشرفته در گوگل
وبلاگ سنگ تموم
عکس های فوتبالی-آموزش وبلاگنویسی-اینترنت و ...

آموزش جستجو پیشرفته در گوگل

در این مطلب سعی می کنم تا نحوه ی جستجو پیشرفته در گوگل را که برای جستجویی جزئی تر و البته مطلوب تر انجام می دهند را آموزش دهم. خیلی خیلی آسان است، فقط مراحل را دنبال کنید:

1.       به آدرس http://www.google.com/advanced_search?q=   بروید. صفحه ای مانند صفحه ی زیر نمایش داده می شود. این صفحه، مربوط به جستجو پیشرفته است.

2.       در قسمت Find web pages that have… و در اولین کادر کلماتی را که می نویسید، در جستجو شما خواهند بود و یا به عبارتی دیگر جستجو شما تمامی این عبارات را خواهد داشت. در کادر دوم اگر شما کلمه یا عبارتی را تایپ کنید دقیقا عین همان (توجه: عین همان) در نتایج جستجو شما ظاهر می شود. و در کادر سوم می توانید برای جستجو خود "یا" قرار دهید، برای مثال کسی که می خواهد در مورد تیم پیروزی و یا استقلال و یا سپاهان تحقیق کند می توانید در این جا نام تیم ها را بنویسید (توجه: واژه  OR به معنی " یا " می باشد.)

3.       در قسمت But don’t show pages that have … و در کادر  کلماتی را که تایپ می کنید در جستجو نمی آیند برای مثال فرض کنید کسی که می خواهد در مورد تیم های لیگ برتر تحقیق کند و در ضمن از استقلال هم بدش می آید پس می تواند در این کادر نام استقلال را بنویسید تا در جستجو ها نباشد.

4.       در قسمت Need more tools?  در کادر اول چیز هایی وجود دارد که سطح مطالب را تعیین می کند برای مثال اولین گزینه یعنی بر اساس سطح جستجو نکن – دومین گزینه یعنی چیزی شبیه تعیین سطح جستجو در نتایج - سومین گزینه یعنی در سطح مبتدی جستجو کن – چهارمین گزینه یعنی در سطح متوسط جستجو کن و پنجمین گزینه یعنی در سطح پیشرفته جستجو کن. در کادر بعدی تعداد نتایجی که شما مایلید در یک صفحه نمایش داده شود نشان داده شده. و در کادر بعدی نوع زبان جستجو و مطالب مورد نظر است که مثلا شخصی می خواهد به زبان انگلیسی مطالب باشد و یا فارسی. و در کادر بعدی نوع فرمت مورد نظر است که اولین گزینه یعنی هر فرمتی – دومین گزینه یعنی فرمت PDF – سومین گزینه یعنی با فرمت Adobe Postscript  و به همین ترتیب فرمت های مختلف از جمله داک (ورد=word) وجود دارد.

 

نویسنده: سجاد رحمانی  

کاری بود از وبلاگ " سنگ تموم " به آدرس www.sangtamoom.loxblog.com

 

هر گونه گپی برداری و انتشار از این مطلب غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد






تاريخ : یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:آموزش جستجو پیشرفته در گوگل,گوگل,موتورجستجو گوگل,موتور جستجو گوگل,گوگل,google,سجاد,گوگل,جستجو,پیشرفته,جستجو پیشرفته,جستجو در گوگل,جستجو پیشرفته در گوگل,جستجو گوگل,جستجو پیشرفته گوگل,جالب,باحال,مهم,جستجو,جست,جو,بگرد,و,advanced search in google,advaced search,سجاد,سجاد رحمانی,وبلاگ سجاد,وبلاگ سجاد رحمانی,وبلاگ سجادرحمانی,سجاد رحمانی,سجادرحمانی,وبلاگ سنگ تموم,وبلاگ سنگ تموم,سنگ تموم,سنگ,تموم,مهم,جالب,آموزش,آموزش اینترنت,آموزش گوگل,
ارسال توسط سجاد رحمانی